Terima Kasih Sudi Like

Wednesday, April 10, 2013

Melaka- part 7

www.tips-fb.com

Salam

Orang lain semua dah buat entry Universal Studios Singapore ( USS ), yang aku ni baru terkial-kial menaip entry pasal Melaka hahaha... Orang dah sampai USS aku baru sampai Melaka ! abes nak buat macamane tahap kemalasan berganda-ganda ko tau.

Dari Muzium Samudera terus ke Gereja St Paul dimana berlakunya keruntuhan gereja tersebut. Aku jalan kaki je ke situ, masa hari pertama aku naik baca, sebab ingat jauh rupanya masih boleh menapak ke gereja tu.








Sebelum sampai Gereja St Paul singgah ke sini

Melaka memang terkenal dengan pelbagai muzium, nama pun tempat bersejarah kan ? Motif nak tangkap gambar dekat Memorial Pengisytiharaan Kemerdekaan sebab nak tunjuk ke bos aku, dia pernah ada projek kat sini, so kasi tunjuklah ke dia aku bercuti ke sini huhuhu...



Disebabkan pergi ke sana tu matahari memang atas kepala, aku dah standby siap-siap payung, terbakar kulit kalau berjemur kena memanjat anak tangga sebelum sampai puncak, mengah-mengah ko tau...tapi akhirnya berjaya jugak sampai ke puncak walaupun banyak kali berehat.

Apa yang ada kat puncak tu ? kat situ terletaknya batu nisan orang Belanda, diulang batu nisan ye, heiii tak nak nak seram pulak kan, batu nisan tu orang duk bergambar posing maut bagai...tapi dalam banyak-banyak benda kat atas tu aku tertarik dengan seorang pemuda dengan burungnya, tapi sayang tak dibenarkan tangkap gambar kalau nak kena bayar RM 5, aku nak tapi segan -.='. Lepas tu kalau korang perasan kat gambar tu ada orang tengah main gitar kan ? perghhhh suara dia gempak siot, power habes babe ! terpaku mendengarnya. siap boleh buat duit hanya menyanyi jerk.

Ada jugaklah orang-orang situ yang cari makan dengan melukis, hasil tangan mereka sangat kreatif, aku suka jugak benda-benda seni macam ni, tapi tak belilah sebab takde dalam budget hikhikhik...mungkin next time aku akan kesini lagi jika diizinkan.

Oke berakhirlah sudah cerita percutian di Melaka next review pasal Universal Studios Singapore * itupun kalau rajinlah nak update, korang sabar er.... hehe...*


Fuh legaaaa dah setel review pasal Melaka ~



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

7 comments:

::EIDA:: said... Click To Reply!

y mila y.... ida dah patah balik KL-Singapore-KL-Singapore nii.. cepat kejar... hikhikhik

Sheila Salim said... Click To Reply!

Assalamualaikum kak mila. hehe. lambat, sama macam sheila la. tak larat nak kejar ida tu. yaya dah jauh pulak. ahhahahahha. jap, nak tanya. camne kak mila buh gambar semua camtu ek. ida pun sama. cute je. ada kecil besar kiri kanan gambar tu.. sila ajar sheila... nak buat Mesra SEO macam blog mila & yaya... ajar kita ekkk

Unknown said... Click To Reply!

salam, tak sabar nak baca story mila g uss =)

lizz said... Click To Reply!

hari tu pi melaka gak tapi kat Menara Taming Sari jer..tak sempat nak jalan2 hujan...

nadia farahida said... Click To Reply!

miloooo, yaya ni dah sampai singapore tau. milo ni kenapaaaaa :p

Baiduri said... Click To Reply!

http://batubaiduri.blogspot.com/2013/04/koleksi-jam-gred-a.html

NM03 said... Click To Reply!

setiap tahun aku akan pegi melaka utk pekena asam pedas power. tahun ni je blom pk lagik bila nak pegi. tunggu qays dpt kaki dulu la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...