Terima Kasih Sudi Like

Monday, October 10, 2016

Happy birthday Kak Chik

www.tips-fb.com

Salam

Dah kenapa berderet-deret je cerita pasal birthday ni, nak buek camno tiap-tiap bulan ada je ahli keluarga yang lahir so wajib celebrate kalau ada kelapangan, ni besday adik pempuan bongsu aku, kira dia pempuan yang last la. Acah-acah manjalah konon puiii ! mengade.Dalam family kitaorg panggil dia 'kak chik'.

Kalau dulu ahli keluarga kesemuanya berada di Kuala Lumpur, sekarang mak abah dah duduk Johor, aku dengan abang pun, so kalau nak meriah celebrate birthday kena balik kampung haha..gigihla adik-adik aku ni balik bercuti sebab nak celebrate birthday sendiri bersama keluarga. Sweet sangat ~


Beriya sangat kali ni adik aku nak celebrate bagai birthday dia. Sebab dia rasa tahun ni tahun bertuah dia tahun kebebasan tahun kemerdekaan tahun kemajuan dan tahun segala tahun kekdahnya. Rezeki yang melimpah ruah dapat naik pangkat so dia nak sebarkan rezeki dia pada keluarga. Masa majlis tu mak aku ada masak rendang pulut kuning,mak aih bapak sedap ! Kak chik sponser satay bape ratus cucuk ntah tak tau aku. Maaf gambar takde sebab dah abis licin semuanya. Esoknya abah aku masak nasi lemak ayam untuk disedekahkan dekat masjid. Niat kak chik sempena besday nak sedekahkan kat masjid. Tak lupa kek yang seketul di atas tu kakak ipar aku buatkan, bahan-bahan dan decoration by aku ~


Nila birthday girlnya, yang ke berapa ntah lupa lak malas kira haha wish pun aku malas, cuma aku nak cakap perangai tu jangan nak menurun sangat eih. Aku peratikan je kau ni Ingat, aku ni contoh masa depan kau kalau ko tak beringat dari sekarang. adik aku ni masih single tau tau tapi not available kot kahkah...*siap promote kemahen*


Gambar laki bini wajiblah tempek bukan senang nak gambar berdua fefeling romantika de amore. Romantika sangat aku tengok senyum dah macam kerang busuk je dedua. Lantak situ janji bahagia.


Alhamdulillah sekali lagi ahli keluarga cukup semuanya siap ada penambahan sorang ahli baru anak adik aku. Kira cucu Ahmad dah dua sekarang ni. Masa birthday hariz *anak buah pertama* bulan lepas temanya warna merah entry ni. Kali ni tema warna biru, kemain siap tema bagai jenuhla kami semua ikut tema termasuk mak dan abah hihi...


Kenalkan anak buah pertama aku Muhamad Hariz umur 2 tahun, banyak akai sekarang ni, dah susah nak dicium, makin melasak makin banyak cakap. susah nak cium, kalau nak cium kena tangkap dia. kawan gaduh tapi tak makan saman, kadang manja kadang liar, kadang taknak kawan. kadang kawan. Time ni atuk tengah baca doa sebelum makan. orang tadah tangan dia kemain selfie dengan makngahnya. Suka tengok muka sendiri dekat fon bajet macho ? batang hidung pun takde. Ada kejadian kelakar time ni, atuk baca doa dia nampak paksu dia *adik bongsu aku*  tadah tangan tapi tak cakap 'amin' dia pergi dekat paksu dia pukul paksunya sebab xcakap 'amin' semua gelak time tu. Heiii macam-macam gelagat tau.


Syukur masih diberi peluang berkumpul satu keluarga. Mak dan Abah masih sihat, Itu pun dah cukup membahagiakan aku dan adik beradik lain. Harapan aku semoga kita semua sentiasa dilimpahkan rezeki.





♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

2 comments:

Nieyla Nadia said... Click To Reply!

Alhamdulillah....
Happy birthday... :)

lieyalatif said... Click To Reply!

meriah tgk kek...cantik...

pastu sporting semua bertema biru....tapi bagusl sebenarnye amalkan sambut besdei mcm nie...lagi erat hubungan keluarga tu...mak abah akak mmg didik mcm nie..sebab tu sampai skrang terbawa2...ape2 date special mesti sambut..walo pun hanya dinner kat luar simple2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...