Terima Kasih Sudi Like

Tuesday, October 25, 2016

Mintak Satu Dapat Empat

www.tips-fb.com

Salam

Setiap kali aku nak up entry, intro mesti failed -.=' sakit kepala hotak nak pk camne nak bina ayat. Patut BM aku dulu time SPM- B4 kahkah...tak pandai karang ayat rupanya. Type delete type delete bila dah habis.hurmmmm~

Pk lagi, pk lagi camner nak mula ayat, hmmmmm eh susah jugak er nak type padahal kat blog je pun suka hatilah nak type camner pun janji orang paham sudahla bukan ada cikgu nak bagi markah.

Cerita ni antara rezeki aku yang ketiga untuk Bulan Oktober, rezeki pertama, rezeki kedua tak yah cetelah er,cukuplah sekadar aku bersyukur dapat rezeki tu $$$$





Ye itu tayar kereta, sebelum dan selepas cantik ke tidak ? cantik bukan secantik harganya *phewwww lap peluh.

Tapi disebalik tu ada cete tragis aku lalui selama beberapa minggu sebelum suami aku buat keputusan drastik (surprise sangat ) nak tukar kepada yang baru, 

Kereta tu kereta laki aku (manual), tapi buat sementara aku yang pakai untuk pergi keje, kereta aku abah aku pakai (auto). laki aku dia lebih suka merempit pergi keje, senang !  

Aku memang tau tayar belakang sebelah pemandu tu macam bocor sikit, masih boleh guna sebab tempat keje aku bukan jauh pun 5 minit je so malaslah nak tukar memandangkan belum gaji aku relalah tiap 3 hari sekali pergi pam. Tapi sejak dua menjak (minggu lepas) tayar tu dah kronik sangat tau tiap-tiap hari pulak kena pam. Macam makin teruk. tak larat kita nak pam kalau hari-hari muka aku je kat stesen minyak tu.

Bagilah tau kat laki aku dengan nada manja sambil melibas-libas rambut ke depan ke belakang *dah cukup manjala tu konon* ' Abang, tayar kereta abang tu dah teruk sangatlah, tak larat sayang nak pam hari-hari hmmmm,' aku dah nak start berair mata, alaaaaa memang aku ni cenggeng sikit kalau apa-apa. laki aku rilex je diam mungkin pk sesuatu. Kadang-kadang laki ni sukar diramal kdg dia macam dengar tak dengar tapi dia pk sebenarnya

Aku cakap lah kalau takde duit tukar satu je amik secondhand pun takpe lagipun kereta ni bukan buat jalan jauh untuk pergi keje je. Kalau nak jalan jauh alza kan ada. Laki aku pun setuju

Kebetulan nampak sepupu laki aku ada share satu link pusat tayar tengah buat sale kaw-kaw sport rim, bagai pucuk ulam mendatang lah kan aku tunjuk kat suami jom pegi survey kat sini kot ada murah-murah mana tau.

So weekend kitaorg pergi terjah survey survey harga tayar secondhand, dalam pada discuss2 tu sempat jugak menjeling sport rim dekat situ mak aihhhh menggoda sangat eh, memang tengah offer kaw-kaw pun banyak gila design, saja tanya hargalah, kira-kira darab tolak bahagi tambah tetiba laki aku nak tukar sport rim pulak, dahla tu lepas tu nak tukar tayar 4 biji pulak dahla tu bukan secondhand tapi semua baru sudahhhhhh, pekerja cina tu pandai meniaga dia bagi kitaorg the best price kalau jadi ambil, heiiii menaya betul lah ! lagi menaya laki aku boleh pulak on. OMG sangat !

Takpelah aku ikutkan je sebab kete dia kan duit dia, tapi aku yang pakai jadi aku tumpang sekaki seronok apalagi kemain tujuh kali aku tawaf kawasan sport rim pilih mana yang cantik, rambang mata mak nak, tengok ! suma cantik secantik duit yang bakal keluar nanti -.=' jadi kena pilih yang paling cantik dimata aku. 

Ini aku anggap rezeki untuk aku, syukur alhamdulillah sebabnya aku yang pakai walau tu kereta laki aku. Terima Kasih Abang, hadiahkan kita 4 ketul tayar baru macam hadiah birthday pulak haha...





Tengok dah cantik dah lawa, macam sayang pulak nak jual, ikutkan hati kalau aku tak sabar dulu aku dah suruh laki aku jual kereta ni amik je kete auto tapi bila dah pakai sport rim aku tengok lagi cantik dari cik alza sebelah tu huhu, sayanglah nak jual nak bela elok-elok bagi cantik. Berkat kesabaran rupanya dari tukar kereta tambah hutang lagi baik repair je kereta ni, Tula ada hikmahnya bersabar mintak satu je tayar secondhand dapat empat tayar baru huhuhu...


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

4 comments:

ameris said... Click To Reply!

hikmat sabar seorang isteri...

Noor Maizan said... Click To Reply!

uih lepas tukar sport rim,dan dan nampak hensem kereta tu...husband kak mila mcm abah saya la, kereta bg bini and anak pakai, abah suka merempit je pergi kerja sbb abah kata tak suka jammed tetambah kat penang...

Rozita Ceritaita said... Click To Reply!

mengelip terus dpt kaki baru.. hehe

Nory Zoulkefle said... Click To Reply!

Wahhhh murah ke sport rim kat sana milo???nak gak surveyyy...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...